مراحل تولید گندله(بخش دوم)

ناحیه آسیاب Dry Grinding Area:

سنگ آهن تغلیظ شده مگنتیت که از مخلوط کنسانتره های دانه درشت و خشک کمتر از  ۳ میلی متر و کنسانتره نرم کمتر از۱  میلی متر  تشکیل شده، از طریق سیستم نوار نقاله مواد خام به مخازن کنسانتره منتقل میگردد . میزان رطوبت کنسانتره مگنتیت نباید بیشتر از ۵ در صد وزنی باشد.

نرمه های حاصل از گندله با سایز کمتر از۵ میلی متر که توسط ایستگاه غربال واقع در انتهای خط تولید، جدا شده به مخازن کنسانتره منتقل گشته و این نرمه های تولیدی از طریق مجرای دو طرفه در دو بخش مساوی به هر دو مخزن انتقال می یابند.
کنسانتره مگنتیت از طریق صفحه تغذیه کننده (Table Feeder) با مقدار کنترل شده، از مخزن تخلیه می شود. مقدار کنسانتره ورودی به آسیاب بوسیله نوار نقاله مجهز به سیستم توزین، کنترل می گردد. این مخازن نیز مجهز به سیستم توزین الکترونیکی (load cell) و سیستمی برای اندازه گیری درجه پر بودن مواد درون مخازن هستند.

رطوبت کنسانتره قبل از ورود به آسیاب توسط ژنراتور مولد حرارتی (Hot Gas Generator) به حداقل مقدار ممکن می رسد تا در انتقال کنسانتره ها توسط نوارنقاله های هوایی (Air Slide) مشکلی به وجود نیاید. در ناحیه آسیاب دو خط کاملأ مشابه وجود دارد که کنسانتره مگنتیتی پس از ورود به آسیابهای گلوله ای خردایش و پس از خروج از آسیاب به دو مسیر تقسیم می شوند. بخش عمده مواد به سمت جداکننده های هوایی (Air Separator ) و بخش دیگر در مسیرمکش فن اصلی به سمت پیش جداکننده های غبار(Dust Pre separator ) رفته و درنهایت مواد پس ازرسیدن به خردایش و بلین مورد نظر به سمت سیلوها منتقل می گردند.

ادامه مطلب

بخش اول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *